Stradavanja motociklista

Slika /Ri/DSC00717.jpgpromet.jpg

Tijekom ove godine na cestama Primorsko-goranske županije u prometnim je nesrećama smrtno stradalo ukupno 11 osoba, od čega četiri vozača motocikla. Razmatrajući statističke podatke unatrag pet godina, evidentno je kako je „najcrnja“ 2007. godina u kojoj je stradalo čak 5 vozača mopeda i 12 vozača motocikala. Uz pješake, vozači motocikala spadaju u najranjivije sudionike u prometu, no uzroka koji ih svrstavaju u skupinu koja se izdvaja po broju smrtno stradalih u prometu je više.

Tijekom ove godine na cestama Primorsko-goranske županije u prometnim je nesrećama smrtno stradalo ukupno 11 osoba, od čega četiri vozača motocikla. Razmatrajući statističke podatke unatrag pet godina, evidentno je kako je „najcrnja“  2007. godina u kojoj je stradalo čak 5 vozača mopeda i 12 vozača motocikala. Uz pješake, vozači motocikala spadaju u najranjivije sudionike u prometu, no uzroka koji ih svrstavaju u skupinu koja se izdvaja po broju smrtno stradalih u prometu je više.
Jedan od njih svakako je vezan uz povećanje ukupnog broja registriranih mopeda i motocikala. Tako je npr. 2004. godine registrirano 8.665 mopeda, a 2009. godine 10.759, što je povećanje za 24%. Isto tako bilježi se povećanje broja registriranih motocikala i to za čak 63% u odnosu na podatke iz 2004. godine.
 
Uzroci stradavanja ove kategorije sudionika u prometu jesu i pogreške samih  vozača. Tu je svakako važno spomenuti neprimjerenu i neprilagođenu brzinu uvjetima i stanju na kolniku. Kao posljedica neprimjerene brzine najčešće dolazi do slijetanja vozila izvan kolnika, a potom udaranja u neki predmet uz cestu.
Slijedeća pogreška, odnosno prekršaj vozača motocikala koji dovodi do teških posljedica je nepropisno obilaženje ili pretjecanje. Svakodnevno smo svjedoci činjenja ovih prekršaja na razne načine, bilo pretjecanja u koloni, s desne strane ili pak vožnje između kolona vozila.
Vozači koji čine ove prekršaje nerijetko nemaju na motociklu postavljenu pripadajuću registarsku pločicu pokušavajući tako izbjeći zaustavljanje policije.
 
Nerijetki su nadalje i vozači koji upravljaju mopedima ili motociklima bez položenog vozačkog ispita, kao i vozilima koja nisu registrirana.
 
S druge strane kao počinitelji prekršaja koji uzrokuju stradavanja ovih vozača su i vozači drugih vozila, koji često oduzimaju prednost prolaska, nepravodobno ili nedovoljno provjeravaju tzv. mrtvi kut, skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera te otvaraju vrata u zaustavljenoj koloni vozila.
 
Stanje sigurnosti cestovnog prometa na području Primorsko-goranske županije ocjenjujemo povoljnim. U prilog tome govori i smanjeni broj smrtno stradalih osoba u prometu tijekom ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine (11/14), kao i smanjenje broj drugih stradalih osoba te smanjenje ukupnog broja prometnih nesreća.
U tijeku su opsežne pripreme policije za predstojeću turističku sezonu te dogovori s drugim subjektima i čimbenicima sigurnosti cestovnog prometa.
 
 
 


Stranica