- Objavljeno: 09.07.2024.
Oprez! Pješacima je zabranjeno kretanje po kolniku
Neodgovoran pješak na autocesti A6 pretrčavao svih šest prometnih traka na mjestu gdje je dozvoljeno kretanje vozilima brzinom od 110 km/h
FOTO: IlustracijaOtkada su u urbanim naseljima za kretanje pješaka uvedeni i električni romobili kao pomoćno pješačko sredstvo nerijetko svjedočimo događajima u prometu gdje pješaci s romobilima umjesto po nogostupu se kreću po kolniku.
Podsjećamo zbog toga još jednom sve građane, osobito korisnike pomoćnih pješačkih sredstava- romobili i dr., da se pješaci kreću isključivo nogostupom i da je zabranjeno njihovo zadržavanje i kretanje po kolniku jer time ugrožavaju primarno svoju sigurnost, ali i ostale sudionike u prometu. Takvim neodgovornim ponašanjem mogu izazvati i prometne nesreće s teškim posljedicama.
Izdvajamo događaj iz prometa od petka, 5. srpnja, u kojem je sudjelovao neodgovoran pješak na autocesti A6 (Rijeka-Zagreb).
Naime, spomenutog 23-godišnjeg hrvatskog državljanina je policijski službenik uočio na autocesti A6 kod Vrbovskog u 11.30 sati kada je pretrčavao svih šest prometnih traka autoceste na mjestu gdje je inače dozvoljeno kretanje vozilima brzinom od 110 km/h.
Srećom pa nije izazvao prometnu nesreću, ali svojim nesmotrenim i neodgovornim ponašanjem nije samo ugrozio svoju sigurnost već i svih vozača koji su u tom trenutku se kretali kolnikom i naglo morali smanjiti brzinu, pa je moglo doći i do lančanog sudara s tragičnim posljedicama. Zbog počinjenog prekršaja 23-godišnjak je sankcioniran sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Shodno navedenom još jednom pozivamo pješake na apsolutnu odgovornost pri kretanju u prometu te da isključivo koriste nogostupe, a ako to nisu u mogućnosti, neka se kreću uz lijevi rub kolnika kako bi u slučaju potrebe mogli propustiti vozila koja im dolaze u susret.
Pješaci s osobnim prijevoznim sredstvima također su obvezni kretati se nogostupom i ne smiju se kretati autocestom, brzom cestom i cestom namijenjenom za promet motornih vozila.