Radionice su održane u sklopu obilježavanja Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama
FOTO: PU primorsko-goranska
U Policijskoj upravi primorsko-goranskoj tijekom studenoga u organizaciji Ureda načelnika Policijske uprave, a u partnerstvu s Osnovnom školom Nikola Tesla održan je ciklus od četiri radionice na temu prevencije nasilja u mladenačkim vezama.
Radionice su bile namijenjene učenicima 8. razreda Osnovne škole Nikola Tesla, a prve tri radionice (
„Što je nasilje“,
„Kako prepoznati nasilje u vezi“ i
„Kako prijatelji pomažu“) vodile su policijska službenica za nadzor i planiranje - za prevenciju,
Ingrid Mavrić i stručna suradnica Osnovne škole Nikola Tesla, psihologinja
Orjana Marušić Štimac.
U provedbu završne radionice, održane danas 24. studenoga, pod nazivom „Kako izgleda dobra veza“, uz imenovane se pridružila i savjetnica
Danijela Žagar iz riječkog Ureda pravobraniteljice za djecu.
Radionica je održana u Informativnom centru za prevenciju kriminaliteta na području grada Rijeke, a u uvodnom dijelu nakon kratkog osvrta na prethodne radionice predstavljene su mogućnosti koje riječki Ured pravobraniteljice za djecu pruža djeci i mladima te primjeri situacija u kojima se učenici mogu obratiti.
Potom su učenici podijeljeni u četiri grupe sa zadaćom da navedu svoja uvjerenja i razmišljanja o tome kakve su kvalitetne veze te koja ponašanja i osobine partnera mogu doprinijeti realizaciji takve veze. U 10-minutnom radu u grupama učenici su u zadanim stupcima pisali poželjna i nepoželjna ponašanja partnera/partnerice prema sebi, ali i isto takva ponašanja sebe prema partneru/partnerici. Između članova grupa razvila se vrlo dinamična rasprava, ali pri donošenju zaključaka nije bilo neslaganja između učenika i učenica. Također je bilo uočljivo da im je bilo teže definirati nepoželjna od poželjnih ponašanja, a vrlo često su se pozivali na odnose svojih roditelja, posebno u nabrajanju poželjnih osobina. Po završetku rada u grupama glasnogovornik svake grupe iznosio je uvjerenja svoje grupe o dobroj vezi, a popise poželjnih i nepoželjnih ponašanja zalijepio na zid radi usporedbe s drugim grupama. Voditeljice radionice usporedile su zaključke učenika s onim što stručnjaci navode o kvalitetnim vezama te kako postići da veza bude dobra, sigurna i kvalitetna. Utvrdile su da su učenici u svom promišljanju bili toliko produktivni i kreativni te iskoristili znanja koja su stekli u prethodim radionicama pa je njihov popis poželjnih ponašanja i osobina bio znatno opširniji od popisa stručnjaka.
Na kraju su učenici dobili upute kome se obratiti za pomoć zbog nasilja u vezi, s naglaskom da se uz svoje roditelje, stručne suradnike i nastavnike u školi, uvijek s povjerenjem mogu obratiti i policiji i Uredu pravobraniteljice za djecu te drugim nadležnim institucijama i organizacijama civilnog društva.
Ciklusom radionica bilo je kod učenika najvažnije osvijestiti da
ni pod kojim uvjetima u bliskim odnosima nasilje nije prihvatljivo i da za njega nema opravdanja. Obrađujući temu prevencije nasilja u mladenačkim vezama s psihološkog aspekta, aspekta policijskog postupanja i zakonske regulative
ciljevi koji su se kroz radionice nastojali postići su:
1. podići razinu prepoznavanja suptilnih oblika nasilja u mladenačkim vezama
2. unaprijediti prepoznavanje i svog nasilnog ponašanja u vezi
3. povećati spremnost na traženje i pružanje pomoći u slučaju nasilja u vezama
4. razjasniti uvjerenja o dobroj i sigurnoj vezi
Polazeći od činjenice da je nasilno ponašanje naučeno pa se može i promijeniti, s edukacijom treba započeti čim ranije jer osobe koje se nasilno ponašaju već u svojim prvim mladenačkim vezama, ponašat će se isto u svojim budućim vezama i u braku. Naime, ponašanje i način rješavanja sukoba u mladenačkim vezama koristi se kao obrazac ponašanja i u intimnim odnosima u odrasloj dobi. Zbog toga je prevencija nasilja u mladenačkim vezama zapravo odlična prevencija obiteljskog nasilja.
Stranica