Policijski službenik Petaković istaknuo je nove odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojima je električni romobil definiran kao osobno prijevozno sredstvo, a određena su i ograničenja u prometu te pravila koje vozači romobila moraju poštivati
FOTO: Grad Rijeka
Jučer je u Gradskoj vijećnici u Rijeci održana
panel rasprava o održivom prometu, u povodu provedbe Europskog tjedna mobilnosti, na kojem su sudjelovali i policijski službenici Postaje prometne policije Rijeka.
Raspravu je inicirao profesor Vedran Kirinčić s Tehničkog fakulteta u Rijeci, a osim policijskih službenika u raspravi su uz prisutne građane sudjelovali i predstavnici Grada Rijeke i Turističke zajednice te djelatnici dviju tvrtki koje imaju koncesiju za iznajmljivanje električnih romobila na području grada Rijeke.
Središnja tema ovogodišnjeg Europskog tjedna mobilnosti je „Bolja povezanost“, dok slogan glasi „Kombiniraj i kreći se!“ s ciljem promoviranja pametnih načina kretanja u urbanoj sredini koji doprinose zdravlju i smanjenju zagađenja. Europski tjedan mobilnosti je kampanja Europske komisije koja se održava u gradovima diljem Europe s ciljem promoviranja održivog razvoja, odnosno korištenja „zelenijih“ vrsta prijevoza poput javnog prijevoza, bicikala, ali i pješačenja te korištenja osobnih prijevoznih sredstava kao što su električni romobili.
Riječka „panel rasprava“ odnosila se upravo na korištenje električnih romobila kojih je u našem gradu moguće vidjeti u sve većem broju.
Tijekom rasprave policijski službenik Dario Petaković iz PPRP Rijeka naglasio je kako je novim odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama električni romobil definiran kao osobno prijevozno sredstvo, a definirana su i ograničenja u prometu te pravila koje vozači romobila moraju poštivati.
Tako se električnim romobilom mora kretati biciklističkom stazom ili trakom, a budući da u gradu Rijeci nema biciklističkih staza, vozači su dužni kretati se nogostupom ili drugim površinama namijenim za kretanje pješaka. Ukoliko nogostup nije dostupan – ako je zauzet ili ga nema – dužni su kretati se uz desni rub kolnika i to na cestama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta gdje je ograničenje brzine do 50 kilometara na sat.
Osim toga, na romobilu se ne smiju voziti istovremeno dvije osobe, a za vrijeme vožnje korisnici ne bi trebali imati slušalice na oba uha jer na taj način imaju smanjenu sposobnost reagiranja uslijed nepredviđenih situacija.
Uz navedeno, policijski službenik Petaković je iznio i statističke pokazatelje prema kojima su od primjene novih odredbi Zakona, od 30. srpnja ove godine, na području u nadležnosti Policijske uprave primorsko-goranske od 176 kontroliranih vozača sankcionirana 53 vozača. Što se tiče vrste kazni, većina su mjere upozorenja zbog prekršaja nepropisnog kretanja kolnikom i nenošenja zaštitne kacige.
Inače, ova Rasprava je provedena kao dio programa ovogodišnjeg Europskog tjedna mobilnosti, koji se uz financijsku i političku potporu Europske komisije od 2002. godine održava u razdoblju od 16. do 22. rujna u zemljama Europske unije.
Stranica