U suradnji s policijskim službama Bugarske i Nizozemske, primorsko-goranska policija dovršila kriminalističko istraživanje provedeno zbog počinjene računalne prijevare

Bugarin se lažno predstavljao kao inozemni poslovni partner oštećenoj tvrtki s ciljem da pribavi protupravnu imovinsku korist preko svog bankovnog računa u Nizozemskoj

FOTO: Ilustracija

Kaznenom prijavom protiv stranog državljanina za počinjenje kaznenog djela računalna prijevara rezultiralo je kriminalističko istraživanje koje su proveli policijski službenici Kriminalističko-obavještajne službe ove policijske uprave i Policijske postaje Opatije u suradnji s policijskim službama Bugarske i Nizozemske.
 
Riječ je o kaznenom djelu kojim je tvrtka s područja Liburnije oštećena za oko 125.000 kuna. Naime, 8. prosinca prošle godine u oštećenu tvrtku je stiglo nekoliko elektroničkih poruka s gotovo iste mail-adrese njihovog inozemnog poslovnog partnera, a u kojima se navodi da je "njihov poslovni partner" promijenio broj bankovnog računa i moli da mu isplate zaostala dugovanja na novi račun. Djelatnici oštećene tvrtke, vjerujući lažnoj poruci, isplatili su mu tako oko 125.000 kuna, te nakon što su kontaktirali svog poslovnog partnera, shvatili su da su prevareni.
 
Tijekom opsežnog i višemjesečnog istraživanja utvrđeno je da se osumnjičeni 51-godišnji bugarski državljanin lažno predstavljao kao inozemni poslovni partner s kojim oštećena tvrtka uspješno surađuje, a s ciljem da pribavi protupravnu imovinsku korist preko svog bankovnog računa u Nizozemskoj. Koristeći se lažnim imenom i e-adresom spomenutog poslovnog partnera, porukama vezanim uz financijske transakcije naveo je oštećene da na njegov bankovni račun uplate traženi novčani iznos. Kriminalističkim istraživanjem i putem međunarodne suradnje s djelatnicima Europola je utvrđen identitet počinitelja nakon čega mu je nizozemska banka blokirala račun.
Po završetku kriminalističkog istraživanja je protiv osumnjičenog 51-godišnjaka podnesena kaznena prijava nadležnom državnom odvjetništvu koje će, u skladu s potpisanom suradnjom za međunarodnu pravnu pomoć, nastaviti kazneno progoniti osumnjičenika.

I ovo opisano istraživanje pokazuje kako su internet prijevare sve češće, a načini izvršenja postaju sve sofisticiraniji. U konkretnom slučaju radi se tzv. BEC (Business Email Compromise) prijevari. Saznajte više kako se zaštititi od ove vrste prijevara s računima.

Na pitanje kako općenito prepoznati prijevare ističemo sljedeće:

 
Ono što uvijek mora biti sumnjivo jesu primjerice iznenadna promjena broja bankovnog računa dugogodišnjeg poslovnog partnera, kao i promjena e-mail adrese, zatim obećanja o brzoj zaradi novca, izvrsnoj ponudi u online trgovini koja odudara od uobičajenih cijena proizvoda, molbe za malim donacijama ili neki drugi načini traženja novčane pomoći.
Osobito mora biti sumnjivo traženje osobnih podataka (preslike ili fotografije osobnih iskaznica, putovnice, vozačke dozvole, broj  bankovnih kartica i sl. …). Nadalje, molbe koje navode da kliknete na određeni link i spojite se na određeni servis također su vjerojatno znak prijevare, kao i nepersonalizirane elektronske poruke, koje su uglavnom napisane VELIKIM SLOVIMA.
Savjetujemo stoga da svaki građanin koji se služi internetom nauči prepoznati lažni email i prijevaru. Ignorirajte sve vrste sumnjivih poruka. Nipošto ih ne otvarajte, već ih odmah obrišite.
Ne vjerujte porukama nepoznatih osoba koje nude laku i brzu zaradu ili kvalitetan i inače skup proizvod po jeftinoj cijeni.Također, svakako upozorite prijatelje, poznanike, rodbinu na takve vrste prijevara jer ako je poruka došla do vas, vjerojatno će doći i do njih. U svakom slučaju budite oprezni, a ukoliko ste ipak postali žrtvom neke vrste internet, odnosno, računalne prijevare, o tome odmah obavijestite policiju!

Stranica