FOTO: PU PG
Jučer je u Policijskom domu u Rijeci održana tribina Prevencija stradavanja na mopedima i motociklima u prometu.Na tribini su sudjelovali predstavnici udruga motociklista Primorsko-goranske županije: „Blue knights“ „Griffons“, „Young 4rever“ „Mali Lošinj“, „Dead frog“, „Mountin riders“, „Veterani domovinskog rata“, „Sea horses“, „Motoscena“ i „Fluminense riders“ te predstavnik Autokluba Rijeka. Na početku tribine prisutne je pozdravio načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa Boris Skeledžić koji je istaknuo kako su vozači mopeda i motocikla, uz pješake najugroženija skupina sudionika u prometu. Iako je na razini države u prošloj godini 25% manje prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikla, na području Policijske uprave primorsko-goranske smrtno je stradalo čak 13 vozača mopeda i motocikla. Stoga je upravo cilj ove tribine da potakne suradnju i partnerski odnos s udrugama motociklista kako bi u svojim sredinama promovirali pravilno i poželjno ponašanje u prometu. Prisutne je uz poziv na suradnju pozdravio i voditelj Odsjeka za prevenciju Darko Stanković, dok je policijski službenik Odjela za sigurnost cestovnog prometa Jure Jurković prikazao dva kratka filma koja vrlo dobro ilustriraju najčešće prekršaje koje čine vozači mopeda i motocikla, ali i prekršaje koje čine drugi vozači prema njima. U svom izlaganju istaknuo je kako su vozači s područja naše Policijske uprave među onima koji najviše koriste kacigu. Nadalje, iznio je najčešće greške vozača mopeda i motociklista, te vozača drugih vozila prema njima, a koje su zabilježene u prometnim nesrećama. Na kraju izlaganja, u preporukama za sigurniju vožnju naglasio je kako uvijek treba imati na umu da će vozači drugih vozila učiniti nešto nepredviđeno, ali s povećanim oprezom moguće je prevenirati neželjene posljedice.
Na tribini je sudjelovao i višestruki državni prvak u motociklizmu Loris Valjan, koji se natječe od 1998. godine, a ujedno vodi i akciju „Motociklom u život“ gdje uči vozače kako vladati brzinom. Naglasio je važnost ispravnog korištenja, odnosno vezivanja kacige i tehničke ispravnosti motocikla. Naveo je kako je najveći razlog stradavanja brzina i nerazmišljanje.
Prof. dr. sc. Darko Ledić održao je predavanje o ozljedama koje nastaju s mopedima i motociklima od kojih su najčešće ozljede glave, kralješnice i leđne moždine. Naveo je kako je oporavak od ovih ozljeda vrlo dugotrajan, ali u velikom broju ove ozljede nažalost uzrokuju teške oblike invalidnosti.
Sudionici tribine vrlo aktivno su se uključili u rad iznoseći niz primjedbi, prijedloga i sugestija. Tako je Darko Buban iz MK „Griffons“ s Krka spomenuo kako se strani vozači tijekom sezone ne pridržavanju propisa (brzina, kaciga i sl.), dok je Dalibor Prikaski iz MK „Veterani domovinskog rata“ istaknuo problem cesta, Nenad Stojmenović iz MK „Mali Lošinj“ postavio je pitanje načina provjere tehničke ispravnosti motocikla. Dario Ileš iz istog Kluba naglasio je kako su najčešći prekršitelji upravo mladi vozača koji nisu članovi niti jednog kluba, a iznio je i problem stoke koja slobodno luta po prometnicama na otocima.
Đorđo Blečić iz MK „Fluminense riders“ podržavajući inicijativu naveo je kako su članovi klubova oni koji se u većini slučajeva pridržavaju prometnih pravila i propisa, a ukoliko se spasi i jedan život onda je ova akcija uspjela.
Na kraju tribine Prevencija stradavanja na mopedima i motociklima u prometu svi sudionici su podržali današnju inicijativu sa željom da ovo bude tek prvi korak buduće dugotrajne i uspješne suradnje.